Benefits of Persimmon

سومندی ها و خواص خرمالو

 

اگر می خواهید کمی تنوع  به رژیم غذایی روزانه اتان بدهید بهتر است خرمالو را امتحان کنید . موضوع فایده میوه ها اغلب نادیده گرفته می شود و مردن میوه ها را بیشتر به خاطر طعم اشان مورد استفاد ه قرار می دهند .

حرمالو میوه ای با رنگ تند نارنجی و پوستی براق شبیه گوجه است.

و دو نوع گس و غیر  گس دارد این حالت قابض بودن و جمع کردن دهان که در برخی از انواع میوه ها دیده می شود بخاط ر تانن موجود در آن است

ولی میوه رسیده فاقد تانن است .

 اگر چه  منشاء خرمالو از چین است ولی خرمالو میوه ملی ژاپن هستند

 

 این میوه خوش طعم را می توان خام خورد ویا پخت  ئ برای دسرهای مختلف استفاده کرد و منبع بسیار خوبی از فیبرهای آنها و غنی از آنتی اکسیدان که برای کمک به مبارزه در برابر بسیاری از ناراحتی های بدنی است

تغذیه و فواید خوردن خرمالو:

• بسیاری از مزایای بهداشت و درمان از خوردن خرمالو وجود دارد. این میوه کم کالری وکم  چربی است و این  بزرگترین فایده آن است. این همچنین یک منبع غنی از فیبر غذایی است.
• خرمالو سرشار فلاونوئید پلی فنولیک و  آنتی اکسیدان ها است  کاتچین و gallocatechins و همچنین ترکیب اسید betulinic موجود در ضد تومور است .

. کاتچین ضد عفونی، ضد التهابی و ضد هموراژیک شناخته شده است
• این میوه همچنین سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی مثل ویتامین-A، بتا کاروتن، لیکوپن، لوتئین، گزانتین هستند و کریپتوگزانتین است که این ترکیبات  بدن را در برابر رادیکال های آزاد مشتق از اکسیژن و گونه های اکسیژن فعال (ROS) که مسئول پیری هستند محافظت می کنند
• خرمالو یک منبع غنی از ویتامین C هستند. مصرف منظم آن به بدن کمک می کند تا ایجاد ایمنی در  در برابر رادیکال های آزاد مصر برای بدن کند و نیز ضد التهاب و تومور است
• این میوه سرشار از بسیاری از ارزش B-کمپلکس ویتامین ها، مانند اسید فولیک، پیریدوکسین (ویتامین B-6)، تیامین، و غیره به عنوان عوامل این ویتامین عملکردهای آنزیمی متابولیک متعدد در بدن عمل می کنند.
• میوه خرمالو تازه حاوی مقادیری از مواد معدنی مانند پتاسیم، منگنز، مس و فسفر است. تصور می شود این مواد معدنی جاروبگر های قدرتمندی  برای پاکسازی رادیکال و افزایش تولید سلول های خونی هستند
• خرمالو حاوی  تانن  است که حرکات روده  را آرام کرده و با اسهال مقابله می کند

 در درمان کبودی،و  کم کردن سرعت خونریزی زیر جلدی. موثر است تانن خرمالو باعث محافظت سلول ها، و بافت ها و نیز نابودی باکتریها می شود و نیز برای  آنفلوانزا و آنفلوانزای ویروسی.مفید است
• میوه حاوی مقدار زیادی قند - گلوکز و فروکتوزاست  - که کمک به  سالم نگه داشتن  سیستم عروقی و  تقویت عضله قلب می کند
• خرمالو برای پوست خوب است. برای ماسک صورت عالی است باید گوشت آن را با زرده تخم مرغ و آب لیمو مخلوط کرد چنین ترکیبی برای رفع چین و چروک پوست مفید است . ( نمی دوتنم شاید ساخت بافت کلاژن را تحریک می کند؟!)




. This sweet, non-astringent fruit is delicious and should be devoured before it gets too ripe. However, a raw persimmon has an astringent feel to it, which is largely due to the presence of tannin. As the fruity ripens, the tannin disappears. Persimmons are the national fruit of Japan, though they owe their native root to China. Just remove the skin, scoop out the flesh, and enjoy a bite of health and taste. These versatile fruits can be eaten raw as well as used in various cuisines and desserts. They are excellent source of fibers and are rich in anti-oxidants that help to fight against many health complications.

Nutrition & Health Benefits of Eating Persimmon:

  • There are many health benefits of eating persimmon. This fruit is low in calories and fats, which add up as its biggest benefit. It is also a rich source of dietary fiber.
  • Persimmons are replete with many phyto-nutrients flavonoid poly-phenolic anti-oxidants. Catechins and gallocatechins as well as important anti-tumor compound betulinic acid contained in this fruit is said to be highly beneficial for health. Catechins are known to have anti-infective, anti-inflammatory and anti-hemorrhagic properties.
  • The fruit is also rich in anti-oxidant compounds like vitamin-A, beta carotene, lycopene, lutein, zeaxanthin and cryptoxanthin. These compounds offer protection against oxygen-derived free radicals and reactive oxygen species (ROS) responsible for ageing and a host of other health problems.
  • Persimmons are a rich source of vitamin-C. Their regular consumption helps the body build immunity against contagious forces and protects against harmful, pro-inflammatory free radicals.
  • The fruit is replete with many valuable B-complex vitamins, such as folic acid, pyridoxine (vitamin B-6), thiamin, etc. These vitamins act as co-factors for numerous metabolic enzymatic functions in the body.
  • Fresh persimmon fruits contain healthy amounts of minerals like potassium, manganese, copper and phosphorus. These minerals are believed to be powerful free radical scavengers and boost the production of blood cells.
  • Persimmon tannins calm intestinal movements and relieve diarrhea too. They are also effective in treating bruises, as tannins are believed to slow down subcutaneous bleeding. Persimmon tannin protects cells, astringes tissues and suppresses the propagation of bacteria. It is also known to work against influenza and viral flu.
  • The fruit contains a large amount of sugars - glucose and fructose - that help keep a healthy vascular system. What more, they strengthen cardiac muscle too.
  • Persimmon is good for skin. It makes for an excellent facial mask. Just take the flesh of persimmons, add yolk and lemon juice and make a face pack out. It is known to be effective against pores and wrinkles.

    Read more: http://www.unp.me/f150/benefits-of-persimmon-74357/#ixzz29jhL3M3O