چگونه سطح تستوسترون را در مردان بالای 60 سال افزایش دهیم

Sunday, December 24, 2017

چگونه سطح  تستوسترون را در مردان بالای 60 سال افزایش دهیم

How to Increase Testosterone Levels in Men Over 60

By TIMOTHY BANAS   | Last Updated: Aug 14, 2017

نوشته تیموتی باناس / آخرین بازنگری : 14 اوت 2017

مترجم : محمد توکلی – 3 دیماه 1396

مقدمه :

عبور از میانسالی اگرچه با  چالش هایی هم همراه هست ولی می توان به گونه ای سالم این مرحله را طی کرد یکی از این چالش ها یائسگی زنان و نیز کاهش تستوسترون در مردان است که به یائسگی مردان هم مشهور است .

از سی سالگی و در برخی هم از 40 سالگی ترشح هورمون تستوسترون ( هورمون اصلی تحریک جنسی در مردان ) رو با کاهش می گذارد بی میلی جنسی – نعوذهای سست و ناپایدار و چروک شدن پوست و تحلیل رفتن عضلات و حتی کم شدن حافظه همه و همه رد پای تاثیر همین کاهش تستوسترون است . وضع زمانی بدتر می شود که چاقی و اضافه وزن هم مزید بر علت می شود. نشان داده شده است مردانی که چاق هستند میزان تستوسترون آنها پائین است و در عوض هورمون زنانه استروژن بیشتری در اثر بافت چربی در بدنشان ترشح می شود و شاید همین باعث می شودکه توزیع چربی در بدن آنها حالتی زنانه داشته باشد !

کارو فعالیت بدنی مثل ورزش های عضلانی و بدنسازی می تواند در این میان چاره ساز باشد مردانی که تحرک کمی دارند و یا کارشان بیشتر بصورت نشسته و کم تحرک است باید دست از این بی تحرکی بردارند دست کم برای اینکه توان جنسی خود را از دست ندهند این فداکاری را به نفع خودشان انجام دهند!

یکی از ریز مغزی هایی که در این زمینه کمک زیادی می کند روی است که در اجیل ها به وفور یافت می شود و اگر چه در متن زیر توصیه شده از مکمل های روی استفاده شود ولی با مواد غذایی هم می توان این عنصر را در بدن تامین کرد همین که 11 میلی گرم در روز به بدن برسد کافی است !

خلاصه اینکه مردان و نیز زنان باید سبک زندگی خود را بکلی عوض کنند و تحرک بیشتری داشته باشند کمتر بخورند و مواد مغذی مصرف کنند.

 

بر طبق گزارش مایوکلینیک ، سطح متوسط تستوسترون مردان بعد از 30 سالگی هر ساله یک درصد افت پیدا می کند. بطوریکه تا 60 سالگی سطح تستوسترون حدوداً تا 30% کاهش پیدا می کند. این افت می تواند علت اصلی کاهش میل جنسی – کاهش تعداد اسپرم ها – کاهش توده عضلانی – کاهش تراکم استخوانی و کاهش گلبولهای قرمز خون شود .

جدا از بحث و جدل هایی که در مورد درمان با تستوسترون جایگزین وجود دارد ( یعنی وارد کردن تستوسترون به بدن مردان ) روش های طبیعی دیگری وجود دارد که شما می توانید سطح تستوسترون بدنتان را افزایش دهید

According to the Mayo Clinic, the average male's testosterone level drops by one percent each year after the age of thirty. By the time you are 60 years old, your testosterone level has probably dropped about 30 percent. This drop may cause significant decreases in your sex drive, sperm count, muscle mass, bone density and red blood cell count. Aside from the controversial practice of testosterone replacement therapy, there are some natural ways you can try to boost your testosterone levels

Testosterone levels to plummet. افول سطح تستوسترون

Step 1 = مرحله اول

بطور روزانه از مکمل های حاوی روی که مقدار روی آنها کمتر از 11 میلی گرم در روز نباشد استفاده کنیدئ . این مقدار دوز روی چیزی است که توسط سازمان و غذایی و دارویی آمریکا برای مردان بالای 50 سال توصیه شده است . حتی کمبود جزیی روی می تواند باعث افول سطح تستوسترون در بدن شما شود .

Take a daily zinc supplement containing no less than 11 mg of zinc per day; this is the dose recommended by the USDA for men over 50. Even a moderate zinc deficiency can cause your testosterone levels to plummet.

Step 2 = مرحله دوم

کاهش وزن . مصرف کالری اضافی  و نیز استفاده از چربی های اشباع را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید و سعی کنید بیشتر ورزش کنید. چون سطح تستوسترون در مردان چاق کمتر است . بر طبق پژوهش هایی که دکتر الیزابت بارت – کونور  بر روی تستوسترون مردان مسن انجام داده است این امکان وجود دارد که با کاهش چاقی مفرط obesity سطح تستوسترون تغییر کند.

 

Lose weight. Cut the extra calories and saturated fat from your diet and get some more exercise, because testosterone levels are generally lower in men with weight problems. "It may be possible to alter testosterone level by lowering obesity," according to Dr. Elizabeth Barrett-Connor, who researches the effects of testosterone in older men.

Step 3 مرحله سوم

روزانه ورزشهای مقاومتی را انجام دهید . ورزش هایی چون وزنه برداری و بدنسازی – فشاری و استفاده از ماشین حلزونی nautilus machines و سایر شکلهای ورزشهای مقاومتی باعث می شوند که بدن برای عضله سازی  هورمون تستوسترون را ترشح کند. با پزشک یا یک متخصص ورزشی مشورت کنید تا به شما کمک کند تا تمرینات مقاومتی که مناسب سن شماست را برایتان مشخص کند

Participate in daily resistance training. Lifting weights, doing push-ups, using nautilus machines and other forms of resistance training cause your body to release testosterone to help build muscle. Consult your doctor or a professional trainer to help you identify resistance exercises appropriate for your age and fitness level.

 

  Warnings هشدار

قبل از شروع تمرینات ورزشی درمورد سلامتی اتان با پزشک مشورت کنید.

Before beginning a new exercise regimen, consult your doctor to make sure you are healthy enough for it.

  • Controversial = مناقشه برانگیز – بحث بر انگیز ( مثلا در مورد درمان با تستوسترون جایگزین در مردان )

  •  

  •  

/ 0 نظر / 19 بازدید